Agenda 5 Edycji Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji
15 czerwca 2023, Sofitel Warsaw Victoria
Prezes Zarządu POHiD, Wiceprezydent EuroCommerce,
Przewodnicząca Rady Programowej
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2023/04/Waldemar-Buda.jpg)
Minister Rozwoju i Technologii
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2022/05/Artur-Sobon.jpg)
Sekretarz Stanu, Ministerstwo Finansów
Keynote Speech:
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2023/03/Juan-Manuel-Morales.jpg)
President, EuroCommerce
Wystąpienie:
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2021/11/Konrad-Raczkowski-2.jpg)
Dyrektor Centrum Gospodarki Światowej, UKSW
HANDEL W NOWEJ RZECZYWISTOŚCI GOSPODARCZEJ
- ANALIZA, PROGNOZY, WYZWANIA
Prezentacja:
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2023/05/Malgorzata-Cichecka.jpg)
Advanced Analytics Director, NielsenIQ,
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2020/10/Konrad-Waclawik-1.jpg)
Head of Retailer Services, NielsenIQ
- Bezpieczeństwo energetyczne, surowcowe i żywnościowe - ciągłości łańcucha dostaw; obniżenia zużycia energii „zielone” rozwiązania, niedobory surowców na globalnych i lokalnych rynkach i ich wpływ na asortyment, ceny produktów i zachowania zakupowe
- Czy Polsce grozi brak żywności? Wskaźniki samowystarczalności w kluczowych segmentach produkcji roślinnej i zwierzęcej. Zarządzanie rezerwami żywności – potencjalne zagrożenia. Łańcuchy dostaw w kontekście sytuacji geopolitycznej. Wpływ kryzysu energetycznego na bezpieczeństwo żywnościowe
- Inflacja i jej skutki – wzrost kosztów w łańcuchu dostaw, m.in. kosztów energii, zaopatrzenia sklepów w towary, logistyki, utrzymania obiektów, pracy; presja na marże i ceny, stabilizująca rola handlu w kształtowaniu polityki cenowej
- Polityka monetarna i fiskalna rządu w zakresie zwalczania inflacji (m.in.: podwyżki stóp procentowych, tarcze antyinflacyjne) i jej implikacje
- Konsument – spadek dochodów gospodarstw domowych i jego wpływ na dynamikę wydatków, cena – głównym kryterium wyboru produktu, utrzymanie konkurencyjności cenowej i lojalności klienta
- Rynek pracy – niedobory kadrowe, retencja pracowników, wpływ inflacji na politykę płacową
- Zrównoważony rozwój – regulacje UE i PL; PPWR, GOZ, SUP, ROP, system kaucyjny, rozwiązania prośrodowiskowe i na rzecz klimatu
- Nowe technologie – odpowiedzią na oczekiwania konsumentów, wyzwania ekologiczne i rynku pracy
- Otoczenie legislacyjne – przegląd najważniejszych aktów prawnych. Przewidywalność biznesu w procesach legislacyjnych
Prelegenci:
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2023/01/Adrian-Jabłoński-300x300-1.jpg)
Dyrektor ds. Korporacyjnych i Komunikacji, JTI Polska
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2021/06/Adam-Manikowski-1.jpg)
Wiceprezes Zarządu Grupy Żabka
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2023/03/Tareck-Ouaibi.jpg)
Prezes Zarządu, Carrefour Polska
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2021/11/Konrad-Raczkowski-2.jpg)
Dyrektor Centrum Gospodarki Światowej, UKSW
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2023/05/Artur-Sarosiek-1.jpg)
CEO, Energy Solution
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2023/04/Pawel-Stolecki.jpg)
Dyrektor Operacyjny, Jeronimo Martins Polska
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2021/11/Wlodzimierz-Wlazlak.jpg)
Prezes Zarządu, Lidl Polska
Moderator:
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2023/05/Marcin-Piasecki-1.jpg)
Managing Editor, Publicist, Rzeczpospolita
- Jak klimat gospodarczy i zmiany geopolityczne zmieniły nawyki zakupowe Polaków?
- Duży napływ klientów z Ukrainy. Szanse i zmiany z tym związane dla sektora handlowego
- W jakim stopniu gospodarcza i cyfrowa transformacja wywołuje głębokie zmiany w sposobie zachowania i kupowania klientów
- Czym kierują się klienci? Zwiększona wrażliwość cenowa klientów
- Ewolucja w procesie zakupowym. Świadomość społeczna i edukacyjna konsumentów
- Zakupy zgodnie z przekonaniami i światopoglądem. Jak bardzo klienci kierują się trendami wyznaczanymi w sieci?
- Jak świadomość produktowa kształtuje wybory zakupowe konsumentów? Jakimi kryteriami kieruje się klient? Oczekiwania konsumentów i presja na skrócenie czasu dostaw
- Silver tsunami. Jak dotrzeć do osób po 60 roku życia, która jest coraz bardziej aktywna w e-commerce?
- Nowe obowiązki dla sprzedających. Dyrektywa Omnibus w praktyce. Wpływ Dyrektywy Omnibus na architekturę cen. Jej oddziaływanie na handel internetowy i tradycyjny. Wytyczne i konsekwencje dotyczące jej niestosowania. Jak zmieni się strategia cenowa i komunikacja klientów?
Prelegenci:
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2023/05/Karol-Czech.jpg)
Dyrektor Działu Aktywacji Kupującego i Rozwoju Kategorii, FoodWell
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2023/04/Kamila-Kaliszyk.jpg)
Dyrektorka ds. rozwoju rynku, Polski oddział Mastercard Europe
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2023/06/Krzysztof-Lehmann.jpg)
Zastępca Dyrektora Delegatury w Bydgoszczy, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2020/10/Marcin-Lojewski-3.jpg)
Członek Zarządu, Kaufland Polska
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2020/10/Jean-Philippe-Magre.jpg)
Head of E. Leclerc Polska
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2020/01/Malgorzata-Piekarska.jpg)
Dyrektor Marki, Konceptów, Data, Digital & IT, Auchan
Moderator:
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2023/05/Piotr-Mazurkiewicz-RP.jpg)
Dziennikarz, Rzeczpospolita
Prezentacja:
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2023/04/Marek-Kolano.jpg)
Dyrektor działu Data Driven Solutions w polskim oddziale Mastercard Europe
TRENDY I TECHNOLOGIE USPRAWNIAJĄCE HANDEL
Prezentacja:
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2023/04/Kinga-Wyganowska.jpg)
Senior Account Executive, RELEX Solutions
Prezentacja:
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2023/06/izabela-franke-300x300-1.jpg)
Head of Advisory, Future Mind
Prezentacja:
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2023/05/Marcin-Kluczyk.jpg)
Business Automation Leader, TUATARA
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2023/05/Tomasz-Rzezniczak.jpg)
CEO, 4Semantics
Prezentacja:
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2023/06/fed-gab.png)
Generative AI Lead, Accenture Innovation Center
- Potrzeba rozwoju handlu detalicznego - rosnąca rola e-commerce i rozwiązań omnichannelowych
- Wzmożone działania związane z przekształcaniem placówek handlowych - dedykowane aplikacje zakupowe, wirtualne oglądanie produktów w punktach sprzedażowych, a także wykorzystanie AR
- Wielokanałowe dotarcie do klienta - jak sprostać jego potrzebom?
- Jak budować doświadczenia klienta na każdym etapie ścieżki zakupowej?
- Oferowanie zaawansowanych możliwości usprawniających procesy sprzedaży
- Wprowadzanie zróżnicowanych form finansowania zakupów i tworzenie nowych standardów płatności
- Wykorzystanie danych jako klucz do wyboru odpowiedniej strategii. Personalizacja
i segmentacja klientów
- E-commerce bez przeszkód. Jak zachować synergię między handlem stacjonarnym a e-commerce? Jak je łączyć i rozwijać? Od E-commerce do M-commerce
- Re-commerce. Potencjał i zapotrzebowanie na produkty “z drugiej ręki”
- Rozwiązania wspierające ochronę przed oszustwami w sieci
- Embedded finance jako technologia pomocna dla branży E-commerce. Gdzie jest potencjał?
Prelegenci:
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2023/06/izabela-franke-300x300-1.jpg)
Head of Advisory, Future Mind
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2023/04/Andrzej-Jackiewicz.jpg)
Prezes Zarządu, MediaMarktSaturn Polska / MediaMarkt Polska
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2021/11/Krzysztof-Kosmider.jpg)
Dyrektor Zarządzający, Accenture
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2023/03/Nils-Swolkien-1.jpg)
Prezes Zarządu | CEO, Decathlon Polska
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2020/10/Zbigniew-Wisniewski-3.jpg)
Wiceprezes Zarządu, Fundacja Polska Bezgotówkowa
Moderator:
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2021/11/Karol-Tokarczyk-1.jpg)
Analityk ds. gospodarki cyfrowej, Polityka Insight
DROGA DO ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU
Prezentacja:
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2023/04/Konrad-Robak.jpg)
Country & Business Development Manager, Tomra Collection Poland
- Jak wygląda poczucie odpowiedzialności za środowisko wśród firm? Gdzie szukać sposobów na ograniczenie swojego wpływu na środowisko? Jak działać?
- Moda na Eko czy świadomy wybór? Na ile konsumenci są w stanie kupować świadomie?
- Jakość żywności - reformulacja, paszportyzacja, nowe kategorie, zarządzanie śladem węglowym żywności
- Świadomość i zapotrzebowanie na produkty neutralne klimatycznie
- Czy produkty bio zawsze są bio? Zjawisko greenwashingu i związane z nim sankcje prawne
- Jak handel internetowy zmierza do zlikwidowania opakowań plastikowych. Czy można je zastąpić rozwiązaniami przyjaznymi dla środowiska?
- Mniej szkodliwe procesy doręczania przesyłek - możliwości zmniejszania śladu węglowego
- Zarządzanie składem produktu pod kątem śladu węglowego
- W poszukiwaniu oszczędności. Czy rosnące koszty energii zmuszają sprzedawców do inwestycji w zieloną energię? Wyzwania dla zakładów produkcyjnych i przedsiębiorstw wobec rosnących cen energii, czy OZE staje się koniecznością?
- Zrównoważony rozwój w regulacjach i przepisach - wymogi i wpływ dyrektywy CSRD na sektor handlowy
- Zasady gospodarowania opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Odpowiedzialność i system kaucyjny
- Circular Economy (GOZ) - siła recyklingu w gospodarce obiegu zamkniętego
- Konieczność podjęcia działań w obszarze edukacji, regulacji prawnych i polityki fiskalnej
Prelegenci:
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2023/03/Marina-Dubakina.jpg)
Prezeska i Dyrektorka Generalna ds. Zrównoważonego Rozwoju/ CEO & CSO, IKEA Retail
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2022/04/Agnieszka-Koc.jpg)
Dyrektor ds. ochrony środowiska, Biedronka
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2023/04/Anna-Sapota.jpg)
Vice President Public Affairs Eastern Europe North, TOMRA Systems ASA
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2020/10/Michal-Siwek-1.jpg)
Dyrektor Departamentu International Food & Agri Hub, Bank BNP Paribas
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2023/04/Jan-Slowik-1.jpg)
Członek Zarządu ds. Sprzedaży, Lidl Polska
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2020/10/Pawel-Swietochowski..jpg)
Dyrektor ds. Odpowiedzialnego Biznesu, Castorama Polska
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2019/10/Jakub-Tyczkowski.jpg)
Prezes Zarządu, Rekopol
Moderator:
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2023/05/Lukasz-Stepniak.jpg)
Redaktor Naczelny, Wiadomości Handlowe
- Czynniki odgrywające rolę w powstawaniu luki płacowej
- Zasada równości wynagrodzeń w świetle obowiązujących przepisów prawa
- Dobre praktyki sieci handlowych w obszarze równości płac
- Realizacja polityki wspierania kobiet w równym dostępie do wynagrodzeń – na co warto zwrócić uwagę. Korzyści dla firm
Prelegenci:
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2022/04/Katarzyna-Losinska-Burdzy-1.jpg)
Dyrektor Pionu Rekrutacji i Marketingu Personalnego, Kaufland Polska
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2022/04/Katarzyna-Zabratanska-1.jpg)
Menadżerka ds. różnorodności i kultury włączającej, Żabka Polska
Moderator:
![](https://2023.dystrybucja.pl/wp-content/uploads/2020/01/Renata-Juszkiewicz-1.jpg)
Prezes Zarządu POHiD, Wiceprezydent EuroCommerce,
Przewodnicząca Rady Programowej
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w agendzie