Agenda 5 Edycji Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji
15 czerwca 2023, Sofitel Warsaw Victoria
Prezes Zarządu POHiD, Wiceprezydent EuroCommerce,
Przewodnicząca Rady Programowej
Minister Rozwoju i Technologii
Sekretarz Stanu, Ministerstwo Finansów
Keynote Speech:
President, EuroCommerce
Wystąpienie:
Dyrektor Centrum Gospodarki Światowej, UKSW
HANDEL W NOWEJ RZECZYWISTOŚCI GOSPODARCZEJ
- ANALIZA, PROGNOZY, WYZWANIA
Prezentacja:
Advanced Analytics Director, NielsenIQ,
Head of Retailer Services, NielsenIQ
- Bezpieczeństwo energetyczne, surowcowe i żywnościowe - ciągłości łańcucha dostaw; obniżenia zużycia energii „zielone” rozwiązania, niedobory surowców na globalnych i lokalnych rynkach i ich wpływ na asortyment, ceny produktów i zachowania zakupowe
- Czy Polsce grozi brak żywności? Wskaźniki samowystarczalności w kluczowych segmentach produkcji roślinnej i zwierzęcej. Zarządzanie rezerwami żywności – potencjalne zagrożenia. Łańcuchy dostaw w kontekście sytuacji geopolitycznej. Wpływ kryzysu energetycznego na bezpieczeństwo żywnościowe
- Inflacja i jej skutki – wzrost kosztów w łańcuchu dostaw, m.in. kosztów energii, zaopatrzenia sklepów w towary, logistyki, utrzymania obiektów, pracy; presja na marże i ceny, stabilizująca rola handlu w kształtowaniu polityki cenowej
- Polityka monetarna i fiskalna rządu w zakresie zwalczania inflacji (m.in.: podwyżki stóp procentowych, tarcze antyinflacyjne) i jej implikacje
- Konsument – spadek dochodów gospodarstw domowych i jego wpływ na dynamikę wydatków, cena – głównym kryterium wyboru produktu, utrzymanie konkurencyjności cenowej i lojalności klienta
- Rynek pracy – niedobory kadrowe, retencja pracowników, wpływ inflacji na politykę płacową
- Zrównoważony rozwój – regulacje UE i PL; PPWR, GOZ, SUP, ROP, system kaucyjny, rozwiązania prośrodowiskowe i na rzecz klimatu
- Nowe technologie – odpowiedzią na oczekiwania konsumentów, wyzwania ekologiczne i rynku pracy
- Otoczenie legislacyjne – przegląd najważniejszych aktów prawnych. Przewidywalność biznesu w procesach legislacyjnych
Prelegenci:
Dyrektor ds. Korporacyjnych i Komunikacji, JTI Polska
Wiceprezes Zarządu Grupy Żabka
Prezes Zarządu, Carrefour Polska
Dyrektor Centrum Gospodarki Światowej, UKSW
CEO, Energy Solution
Dyrektor Operacyjny, Jeronimo Martins Polska
Prezes Zarządu, Lidl Polska
Moderator:
Managing Editor, Publicist, Rzeczpospolita
- Jak klimat gospodarczy i zmiany geopolityczne zmieniły nawyki zakupowe Polaków?
- Duży napływ klientów z Ukrainy. Szanse i zmiany z tym związane dla sektora handlowego
- W jakim stopniu gospodarcza i cyfrowa transformacja wywołuje głębokie zmiany w sposobie zachowania i kupowania klientów
- Czym kierują się klienci? Zwiększona wrażliwość cenowa klientów
- Ewolucja w procesie zakupowym. Świadomość społeczna i edukacyjna konsumentów
- Zakupy zgodnie z przekonaniami i światopoglądem. Jak bardzo klienci kierują się trendami wyznaczanymi w sieci?
- Jak świadomość produktowa kształtuje wybory zakupowe konsumentów? Jakimi kryteriami kieruje się klient? Oczekiwania konsumentów i presja na skrócenie czasu dostaw
- Silver tsunami. Jak dotrzeć do osób po 60 roku życia, która jest coraz bardziej aktywna w e-commerce?
- Nowe obowiązki dla sprzedających. Dyrektywa Omnibus w praktyce. Wpływ Dyrektywy Omnibus na architekturę cen. Jej oddziaływanie na handel internetowy i tradycyjny. Wytyczne i konsekwencje dotyczące jej niestosowania. Jak zmieni się strategia cenowa i komunikacja klientów?
Prelegenci:
Dyrektor Działu Aktywacji Kupującego i Rozwoju Kategorii, FoodWell
Dyrektorka ds. rozwoju rynku, Polski oddział Mastercard Europe
Zastępca Dyrektora Delegatury w Bydgoszczy, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Członek Zarządu, Kaufland Polska
Head of E. Leclerc Polska
Dyrektor Marki, Konceptów, Data, Digital & IT, Auchan
Moderator:
Dziennikarz, Rzeczpospolita
Prezentacja:
Dyrektor działu Data Driven Solutions w polskim oddziale Mastercard Europe
TRENDY I TECHNOLOGIE USPRAWNIAJĄCE HANDEL
Prezentacja:
Senior Account Executive, RELEX Solutions
Prezentacja:
Head of Advisory, Future Mind
Prezentacja:
Business Automation Leader, TUATARA
CEO, 4Semantics
Prezentacja:
Generative AI Lead, Accenture Innovation Center
- Potrzeba rozwoju handlu detalicznego - rosnąca rola e-commerce i rozwiązań omnichannelowych
- Wzmożone działania związane z przekształcaniem placówek handlowych - dedykowane aplikacje zakupowe, wirtualne oglądanie produktów w punktach sprzedażowych, a także wykorzystanie AR
- Wielokanałowe dotarcie do klienta - jak sprostać jego potrzebom?
- Jak budować doświadczenia klienta na każdym etapie ścieżki zakupowej?
- Oferowanie zaawansowanych możliwości usprawniających procesy sprzedaży
- Wprowadzanie zróżnicowanych form finansowania zakupów i tworzenie nowych standardów płatności
- Wykorzystanie danych jako klucz do wyboru odpowiedniej strategii. Personalizacja
i segmentacja klientów
- E-commerce bez przeszkód. Jak zachować synergię między handlem stacjonarnym a e-commerce? Jak je łączyć i rozwijać? Od E-commerce do M-commerce
- Re-commerce. Potencjał i zapotrzebowanie na produkty “z drugiej ręki”
- Rozwiązania wspierające ochronę przed oszustwami w sieci
- Embedded finance jako technologia pomocna dla branży E-commerce. Gdzie jest potencjał?
Prelegenci:
Head of Advisory, Future Mind
Prezes Zarządu, MediaMarktSaturn Polska / MediaMarkt Polska
Dyrektor Zarządzający, Accenture
Prezes Zarządu | CEO, Decathlon Polska
Wiceprezes Zarządu, Fundacja Polska Bezgotówkowa
Moderator:
Analityk ds. gospodarki cyfrowej, Polityka Insight
DROGA DO ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU
Prezentacja:
Country & Business Development Manager, Tomra Collection Poland
- Jak wygląda poczucie odpowiedzialności za środowisko wśród firm? Gdzie szukać sposobów na ograniczenie swojego wpływu na środowisko? Jak działać?
- Moda na Eko czy świadomy wybór? Na ile konsumenci są w stanie kupować świadomie?
- Jakość żywności - reformulacja, paszportyzacja, nowe kategorie, zarządzanie śladem węglowym żywności
- Świadomość i zapotrzebowanie na produkty neutralne klimatycznie
- Czy produkty bio zawsze są bio? Zjawisko greenwashingu i związane z nim sankcje prawne
- Jak handel internetowy zmierza do zlikwidowania opakowań plastikowych. Czy można je zastąpić rozwiązaniami przyjaznymi dla środowiska?
- Mniej szkodliwe procesy doręczania przesyłek - możliwości zmniejszania śladu węglowego
- Zarządzanie składem produktu pod kątem śladu węglowego
- W poszukiwaniu oszczędności. Czy rosnące koszty energii zmuszają sprzedawców do inwestycji w zieloną energię? Wyzwania dla zakładów produkcyjnych i przedsiębiorstw wobec rosnących cen energii, czy OZE staje się koniecznością?
- Zrównoważony rozwój w regulacjach i przepisach - wymogi i wpływ dyrektywy CSRD na sektor handlowy
- Zasady gospodarowania opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Odpowiedzialność i system kaucyjny
- Circular Economy (GOZ) - siła recyklingu w gospodarce obiegu zamkniętego
- Konieczność podjęcia działań w obszarze edukacji, regulacji prawnych i polityki fiskalnej
Prelegenci:
Prezeska i Dyrektorka Generalna ds. Zrównoważonego Rozwoju/ CEO & CSO, IKEA Retail
Dyrektor ds. ochrony środowiska, Biedronka
Vice President Public Affairs Eastern Europe North, TOMRA Systems ASA
Dyrektor Departamentu International Food & Agri Hub, Bank BNP Paribas
Członek Zarządu ds. Sprzedaży, Lidl Polska
Dyrektor ds. Odpowiedzialnego Biznesu, Castorama Polska
Prezes Zarządu, Rekopol
Moderator:
Redaktor Naczelny, Wiadomości Handlowe
- Czynniki odgrywające rolę w powstawaniu luki płacowej
- Zasada równości wynagrodzeń w świetle obowiązujących przepisów prawa
- Dobre praktyki sieci handlowych w obszarze równości płac
- Realizacja polityki wspierania kobiet w równym dostępie do wynagrodzeń – na co warto zwrócić uwagę. Korzyści dla firm
Prelegenci:
Dyrektor Pionu Rekrutacji i Marketingu Personalnego, Kaufland Polska
Menadżerka ds. różnorodności i kultury włączającej, Żabka Polska
Moderator:
Prezes Zarządu POHiD, Wiceprezydent EuroCommerce,
Przewodnicząca Rady Programowej
*Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w agendzie