17 lutego 2022 r. odbyło się zdalne posiedzenie Rady Programowej Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji, które zgromadziło prezesów sieci handlowych, producentów, ekonomistów oraz ekspertów rynkowych i akademickich. Spotkanie miało na celu ustanowienie zakresu merytorycznego 4. edycji wydarzenia, które odbędzie się 17-18 maja 2022 r. w The Westin Warsaw Hotel i ONLINE. Organizatorami Kongresu są Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, Fundacja Nowoczesnej Dystrybucji oraz MMC Polska.
Dyskusję zainaugurowało wskazanie kluczowych elementów nowego oblicza polskiego handlu w perspektywie zmian gospodarczych i ekonomicznych. Eksperci wskazali przede wszystkim wyzwania spowodowane okresem pandemii, rosnącą inflacją oraz czynnikiem jakim są regulacje prawne dotyczące handlu. Ważnym tematem w kontekście agendy 4. edycji Kongresu będzie wartość klienta dla handlu. Uwaga skupiona zostanie na kliencie jako wyznaczniku kierunku rozwoju marki, redefinicji zwyczajów zakupowych, Customer Experience stacjonarnie
i w e-commerce oraz wielokanałowych doświadczeniach zakupowych.
Następnie omówiono kluczowe trendy w handlu 2022 – nowe modele biznesowe, dywersyfikowanie produktów i dostwaców oraz wykorzystanie technologii w handlu. Ważnym aspektem dyskusji były kwestie związane z zaangażowaniem branży handlowej w ekologię: proekologiczne podejście w branży retail i politykę zero waste.
W programie Kongresu nie zabraknie tematów dotyczących współpracy z dostawcami, transformacji przemysłu logistycznego i łańcucha dostaw. Zaakcentowana zostanie również przemiana współczesnego rynku pracy w zakresie demografii, legislacji, pracowników, kompetencji, edukacji i współpracy. Podsumowanie 4. edycji Kongresu stanowić będzie debata na temat handlu przyszłości zawierająca m.in wątki: uniwersalizajca handlu on-line, hybrydyzacja modeli sprzedażowych, e-commerce finance oraz inteligentne sklepy.
Obrady poprowadziła Renata Juszkiewicz, Przewodnicząca Rady Programowej Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji, Prezes Zarządu Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.
W posiedzeniu Rady Programowej wzięli udział m.in.:
- Michał Pieprzny, Country Leader, SAS Poland
- Anna Gorączka, Green Officer, Żabka
- prof. dr hab. Krystyna Gutkowska, SGGW
- Maciej Herman, Dyrektor Zarządzający, Lotte Wedel
- Agnieszka Kubera, Products Managing Director Poland, Accenture
- Tomasz Kuźniarski, Prezes Zarządu, Gino Rossi
- Łukasz Dwulit, Head of Business Development, Klarna
- Igor Matus, Wiceprezes Zarządu, CCC
- Anita Ryng, Country Communication Manager, IKEA Retail
- Robert Wawro, Członek Zarządu, Dyrektor Operacyjny, Grupa Maspex
- Katarzyna Zubrzycka, Head of Merchant and Acquirer CEE, Visa
- Anne Magré, Członek Zarządu, E.Leclerc
- Arkadiusz Mierzwa, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej, Jeronimo Martins Polska
- Izabella Rokicka, Communications Director, Carrefour
Pełna agenda 4. KND zostanie udostępniona wkrótce.